travarna

Alla inlägg under oktober 2015

Av Travarna - 19 oktober 2015 18:46

Jo igår när jag skulle gå ut ifrån stallet, där finns det en järn trapp. Det var ganska tidigt på morgonen och trappen var hal, såklart så halkar jag och slår i höften. Samband med att jag trilla så spänner jag min nack och axeln som jag tog emot mig med, alltså har sträckt vänster sida av halsen, axeln har blivit utdragen så att en gammal skada kom tillbaka och så har jag så jävla ont i min höft.
Det känns som om det är en liten gubbe som sitter och slår med en klippa på min höftkula. Kunde inte gå till skolan i morse, kom knappt upp för tappen. Så har varit hemma i dag och har typ legat i soffan hela dagen.
Har varit på vårdcentralen och dem sa att det troligtvis bara är mjuk delar som har blivit ordentligt mörbultat. Om inte smärtan svar inom några sat så ska vi komma igen. ~N

Min katt Frazze

Av Travarna - 18 oktober 2015 15:10

I helgen har jag ridit Tess. Det gick faktiskt bra. Hon var duktig. Hon är ju helt outbildad. Igår så red vi kavaleti. Bara för att hästarna skulle få lyfta lite på fötterna. Hon gick över bommarna utan problem i skritt. Hon var inte ens rädd vilket gjorde mig väldigt förvånad. Sen så red jag henne idag igen och då hade dom inte tagit bort hindrerna från igår så vi red kavaleti idag igen men med raka bommar och dom bommarna som låg på hinderstöden var 30 cm höga och dom andra 15-20cm och hon gick över dom utan problem men rev 2 gånger då hon inte lyfte benen tillräckligt högt. Hon har väldigt mycket att lära men idag lärde hon sig iallafall att göra halt som hon inte vill eller kunde igår då hon inte fattade varför jag drog lite i tyglarna. Jag ska förhoppnings vis börja rida henne också. Så det ska bli kul. Men återkommer om det när jag vet mer. Ha en bra dag. ~E

Av Travarna - 16 oktober 2015 22:07

Idag så red vi på åkern. Det gick väll bra men han vill dra iväg i okontrolerad galopp. Båda hästarna betede sig konstigt så vi beslöt oss för att rida i paddocken istället. Ja inte den roligaste ridningen då vi inte alls red länge. Tog tyvärr ingen bild men han var ganska fin. Alltså inte i form eller så utan att vi matchade men royal blått schabrak, benlindor och jag hade en royalblå jacka. Det ver typ allt som hände idag.


Imorgon så ska jag sova hos Nelly och då ska vi nog inte göra något specielt men vi ska på stall middag hos en i hennes stall. Annars så tror jag bara att vi ska spela spel kolla på tv och hoppa lite och ofc skratta så att vi gråter! På söndagen har dom utsläpp så vi måste gå upp klockan 7! Usch vad jag hatar att gå upp tidigt på helgerna men det är lättre att gå upp när man kommer på att mn ska till stallet. Så vi ska släppa ut alla hästarna och sen så ska vi rida. Jag ska få rida Tess så vi får se hur det går.


Igår så fick vi nya hästar på profieln jag fick min älskade Tammie! Hon var jätte duktig. Hon lyssnade på allt, så hon var väldigt dyr. Vi red för Morgan så vi fick galoppera på gröna banan istället för i paddocken vilket var mycket roligre och såkllart vart hon jätte pigg för hon trodde hon skulle få hoppa. Sen på min vanliga lektion fick jag Donna! Hon var jätte rolig att rida. Hon är ganska nyligen inriden så hon har fortfarande saker kvar att lära sig. Hon gick väldigt bra och var inte jobbig på något sätt. Hon bråkade inte med mig som hon kan få för sig att göra med andra. Så det ska bli väldigt roligt att få rida henne. 


Men det var nog allt jag skulle säga. ~E

Av Travarna - 13 oktober 2015 22:25

Tänkte bara sammanfatta dagen lite snabbt. Vi hade spanska prov idag och det gick bra men när jag har lämnat in provet och gått ut ur klassrummet så inser jag att jag har svarat fel på en fråga. Men det är ju inte hela världen. Efter skolan så åkte jag till stallet. Jag tog hand om Lucky. Jag pysslade om honom i ca 1 timme för sen så skulle någon rida honom. Sen så gick jag på skötarmöte. ( man måste gå på det 1 gång i månaden om man är skötare. Då berättar dom om vad som har hänt osv ). Sen så en rolig sak är att jag ska hjälpa en person i stallet med atg göra iordning sin häst för han kan inte få normalt så han kan inte göra det själv. Det roliga med det är att jag tydligen ska få pengar för det vilket är roligt plus att personen är jätte trevlig och rolig. Så jag hjälpte honom och sen så hjälpte jag Lisa med nybörjar gruppen. Det är typ allt jag har gjort idag. Måste sova nu god natt! ~E

Av Travarna - 13 oktober 2015 19:44

First var ledig i går så red i dag på åkern och det var så j*vla roligt.
Först så skrittade vi längs kanten på åkern, då ser jag en räv som smyger på något och helt plötsligt så hoppar 3 rådjur upp. Jah hade inte set dem inan och First sket bokstavligen ner sig, han bajsade när han blev rädd.
Efter det så red vi typ i miten av åkern och då flyger typ 100 gäs upp ur stubben. Ja tror ni att hästen blev rädd, så klar han blev.
Men efter allt så travade vi lite och han var så duktigt, sedan så skulle jag bara trava på rakt spår och då fattar han galopp. Så det blev lite race i slute. Det var så j*vla roligt

Skrittade av honom i paddocken. ~N

Av Travarna - 11 oktober 2015 23:00

Japp fick typ veta nyss att Steffe har Gaskolik. Det är kanske inte det trevligaste att få veta när man ska sova. Så nu ligger jag och tänker på honom. Varför ska han alltid drabbas av allt? Tycker så synd om honom och förstår nu varför han inte ville komma in i fredags. Förstår inte varför den hästen ska ha en sådan otur. Det känns som om att han har blivit sämre nu när jag har börjat ha honom. Men jag hoppas att det inte är så. Han har fått behandling så nu får vi hoppas på det bästa. God natt! ~E

Av Travarna - 11 oktober 2015 13:35

Om min lilla pojk blir frisk tills på fredag så ska vi rida ut på åkern. Jag tror även att vi ska ta nya höst bilder till bloggen då. Men vi får se hur vi gör. Jag hoppas att han kan bli bra snart, annars så vet jag inte vad jag ska göra. För jag har ingen annan häst att rida och jag vill inte sluta rida honom. Men jag skulle kunna tänka mig att rida 2 hästar eftrsom jag bara har honom 1 gång i veckan. Skulle ju vara kul om vi kunde rida tillsammans lite oftare. Eftersom att vi båda vill komma ut på tävlingsbanorna så skulle det vara kul att träna tillsammans men det går dock inte med Steffe eftersom att han är så gammal och inte utbildad i hoppning. Firsten är dock en lovande hopp häst då han tycker det är roligt och har en fin teknik för att vara travare. Så han kommer vi kanske få se på tävlingsbanorna sommaren 2016 då han inte är hoppad så mycket eftersom han har varit skaddad. Så jag skulle också vilja ha en yngre häst att utbilda men har dock inte hittat någon och eftersom mina föräldrar inte är intresserade av hästar så är det ju svårare att hitta någon. Men det finns ett fint sto i deras stall som jag skulle vilja rida men vet inte om jag får. Skulle vara kul om jag fick börja rida henne eftersom att både First och hon står i samma stall. Då kanske vi i framtiden skulle kunna komma ut på tävlingsbanorna tillsammans men vad vet jag. Tror dock att det inte kommer hända för min del men det är en liten drömm jag har. Hoppas ni får en fin söndag! ~E

Av Travarna - 10 oktober 2015 14:22

Ja idag är en sådan där dag då man inte vet vad man ska göra, man orkar inte göra någonting. Just nu sitter jag framför datorn och kollar runt lite. Ikväll ska jag vara med min granne och vi ska säker gå ut med Oscar och Linus en sväng och hoppa med dom i skogen. Kanske kommer bilder om jag orkar filma lite. Vi ska lös hoppa Oscar då han lyssnar på en men Linus springer bara hem. Det är typ allt jag ska göra idag, vad ska ni göra? Det skulle vara kul om ni tipsade era vänner om våran blogg då vi vill få mer läsare, det blir roligare för oss att blogga om det kommer hitt fler läsare. ~E

Presentation


Välkommen till våran blogg! Här kommer vi skriva om allt från vardag till hästar!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Vi älskar er!


Ovido - Quiz & Flashcards