travarna

Alla inlägg den 22 oktober 2015

Av Travarna - 22 oktober 2015 22:29

Idag på profilen gick det bra. Hon lyssnade på allt jag ska och hon var underbar. Galoppen i vänstervarv gick jätte bra. Men i höger så ska hon såklart dumma sig. Hon kan tycka att hon kommer för nära hästen framför eftersom att hon är väldigt stor och tar storagaloppsprång. Så hon svänger tidigare och gör först ett typ glädje skutt och sen sparkar bakut. Hon älskar att galoppera så hon brukar göra glädje skutt men aldrig sparka bakut. Men annars så är jag nöjd med henne idag.

På min andra lektion. Så gick det väll ganska bra. I skritten var hon fin. I traven dummade hon sig lite då och då. När hon tog betet och bara travade. Hon är väldigt känslig i munnen och gillar inte när man tar i tygeln. Så i början ville hon inte göra halt. Men efter en kvart förstod hon vad jag ville. Men nog om det. Fy vilken galopp. Är i helt kär! Perfekt i båda varven. Det vart en dröm galopp idag, den där perfekta galoppen som man bara får ibland. Gud va nöjd jag var! Så fin, luftig och skön galopp!

Imorgon blir det Steffe. Önskar att jag kunde få den galoppen på honom. Men det är bara att fortsätta drömma. Vi vet inte vad vi ska göra än, men det blir inte Gärdet då dom bara dummar sig.

Juste! Vi har höstlov nästa vecka ich jag ska rida varje dag. Jag ska ha Nellys häst också då hon åker till Rodos. Men det var inte det jag skulle säga. Jag skulle säga att jag ska rida Tess: Söndag, måndag, onsdag, lördag, söndag och kanske fredag. Så det ska bli kul att utveckla henne. Vi får se vad hon kan lära sig på en vecka. Jag ska mest träna på övergångar då det behövs och att ställs henne i nacken så att volterna blir runda och inte fyrkantiga. Jag kommer blogga varje dag under höstlovet eftersom att jag kommer rida varje dag och då får ni ta del av vad jag gör med dom.

God natt! ~E

Presentation


Välkommen till våran blogg! Här kommer vi skriva om allt från vardag till hästar!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Vi älskar er!


Ovido - Quiz & Flashcards