travarna

Alla inlägg den 26 oktober 2015

Av Travarna - 26 oktober 2015 17:11

Idag så red jag ut på Tess tillsammans med Karin som red sin andra häst. Det var första gången hon var ute på tur. Jag tycker att hon sköte sig väldigt bra. Hon är trafik säker fick vi bekräftat idag. Hon är dock rädd för att gå över broar och allt annat som det rinner vatten under. Men vi kom över levande. Sen så red vi ut på ett gärde och då vart hon lite på tårna för att hon ville springa. Vi skulle gå över ett ganska djupt men inte så brett dike men det ville hon absolut inte hon vägrade 10 gånger och hon ville inte gå över när jag ledde henne heller så vi fick rida över ett större dike som man knappt kan kalla det med då gick hon över som om att inget hade hänt. Sen så kom vi ut på en äng och då travade jag lite och helt plötsligt så börjar hon bara galoppera som om att hon har gjort det 100 gånger. Och det var ingen travar galopp utan en fin galopp som en vanlig ridhäst har. Det vat första gången hon galopperade. Är så sjukt stolt över henne. Men sen så typ sjönk hon ner och då torg hon iväg för att slippa det. Men det ända problemet är att hon inte vet vad stanna är så för att få stop på henne fick jag styra mot ett träd och då stannade hon. Men är iallafall så sjukt nöjd över henne idag! Det ska och kommer bli något bra av henne om hon går igen besiktningen med tanke på att hon är travare ich säkert har fel på benen. Imorgon ska hon vila och på onsdag kör vi igen. Då ska vi testa att galoppera i paddocken och se om det går. I söndag när jag red henne red jag bara lite i paddocken. Mest i skritt då jag försökte träna halter eftersom att hon inte vill stanna. Men åå vad bäst hon är! Min fina lilla Countess! ~E

Presentation


Välkommen till våran blogg! Här kommer vi skriva om allt från vardag till hästar!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Vi älskar er!


Ovido - Quiz & Flashcards