travarna

Direktlänk till inlägg 15 mars 2016

Nationella prov

Av Travarna - 15 mars 2016 10:52

Hej! Nu är jag tillbaka efter en lång paus. Just nu sitter jag på lektion och har precis haft natinella prov i Svenska. Först läste vi i 60 min och sen så har vi skriv delen i 140min och om man blev klar före så får man göra lite vad man vill bara man sitter kvar i klassrummet så passar på att skriva nu. Det gick ganska bra och är hyfsat nöjd. Frågorna var ganska lätta när man väll insåg vad man skulle skriva. På torsdag har vi vårat andra prov i Svenska då ska vi skriva en novell så vi får hoppas på att det kommer att gå bra. Temat iår är mod så vet inte riktigt vad jag ska skriva om men det löser nog sig. 


Eftersom att jag inte skrivit på ettt tag så har ni missat ganska så mycket. Det har händ extremt mycket den senaste tiden med den där lilla donnan jag har. Det har iallafall gåt lite framåt i ridningen. Vi har "hoppat" 40cm. Haha hon hoppade inte men travade över utan att riva! Första gången hon "hoppar" om man får kalla det för att hoppa. Från att ha varit livrädd för bommar till att trava över ett 40 hinder är väldigt bra tycker jag. På påsklovet nästa vecka så är det tänkt att vi ska lyfta på benen och flyga lite om vädret tilllåter. Eftersom att vi bara har en paddock så är det lite svårt att hoppa då den antingen är frusen eller så ser den ut som en sjö. 


Idag så ska jag fota lite är det tänkt om vi hinner. Så vi får se om det blir några fina bilder på Wilma och Robban. Juste! Wilma ska även hoppa Fajk på påsklovet. Det kommer bli roligt och se då han bockar efter bommar på marken. Vi får se hur många tårtor det blir och om man får någon fin eller annan bild när dom flyger över hindret tillsammans eller själv? 


Jag hoppas att ni uppsakttar att jag börjar skriva igen. Kan inte skriva varje dag då det är mycket i skolan och så har jag Tess varje dag. Så kan inte lägga ut efter varje gång jag har ridit henne men jag kan summera veckans träning varje söndag om ni vill? Jagsåg att det är npgon/några som har varit aktiv hät på bloggen och kollat om den varje dag. Tack till er! Ska verkligen bli bättre på det här nu! Nu ska jag fixa bloggens utessende lite. Vi får se om Nelly börjar igen men annars är det bara jag. 


Ha en fin dag! ~E

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Travarna - 12 april 2016 16:53


Som vanligt så har jag fåt en förkylning och det är ganska vanligt, blir sjuk minst en gång i månaden å då blir jag riktigt sjuk. Men tog en alvedon och satte mig på min moppe och åkte till stallet. Vet att det inte är det smartaste att åka till st...

Av Travarna - 6 april 2016 19:04

Blev ingen uppdatering igår för att jag satt och pluggade hela kvällen, men till ämnet. Som ni redan har läst i rubriken så kommer dagens inlägg handla om löshoppningen i söndags. First blev löshoppad för första gången, han var lite velig första gå...

Av Travarna - 1 april 2016 18:27


Ja, har inte så mycket att skriva om och vet inte riktigt vad. Men red ett kortare pass i paddocken och efter passet så skrittade jag ut en kortare runda. Just nu så händer det inte så mycket, ärligt talat så är mitt liv ganska tråkigt just nu. Alla ...

Av Travarna - 30 mars 2016 21:58

Som ni märker är jag väldigt dålig på att uppdatera och det beror på många olika saker och två av dom är att vi har glömt bort lössenordet hit så kan bara skriva från den här datorn och det hinner jag knappt då jag är i stallet typ hela tiden och den...

Av Travarna - 29 mars 2016 19:20


Våran buss till GHS gick från våra ridklubb 05.40 och det tar ca 3 h 30 minuter att åka dit. Vet inte riktigt vad vi fick för buss men jag är 172 cm lång och jag fick inte plast det var som dom om den var gjord för pygméer eller något liknade. Iallaf...

Presentation


Välkommen till våran blogg! Här kommer vi skriva om allt från vardag till hästar!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Vi älskar er!


Ovido - Quiz & Flashcards