travarna

Alla inlägg den 9 oktober 2015

Av Travarna - 9 oktober 2015 21:19

För första gången då red jag och min prins på stubbåkern som finns precis vid stallet. Jag trodde att han skulle bråka och toka sig men han skötte sig så jäkla bra. Han varken skenade eller var ofokuserad. Både han och jag var duktiga i dag men mest han. Eftersom att han måste lyfta på benen mera så bygger First mera muskler. Han har redan fått jätte mycket muskler och trodde inte att det skulle gå så fort.
Har inte kunnat uppdaterad då min app på mobilen inte har fungerat, varje gån jag har gåt in på appen så har jag blivit utsläng. Men nu i kväll så kom jag äntligen in. ~N

Av Travarna - 9 oktober 2015 20:58

Ja nu är det såhär att jag hat bytt sköthäst från min älskade Braveheart till Lucky för att Brave inte är sig själv längre. Då tycker ni kanske att jag är fjantig som byter sköt häst och att han behöver mig osv. Men han har inte varit sig själv på 1år och han är bara sur och slänger av folk när han går på hopplektion. Ja han är Ridskolehäst så jag vet att han har ont, men veterinären hittar inget fel på honom så de kanske ska sälja honom. Jag älskar honom fortfarande. Jag har varit skötare på honom i ca 5 år så detta är väldigt jobbigt för mig. Jag har uppfostrat honom i 5 år och nu har han glömt typ allt. Lisa ville även att jag skulle börja uppfostra Lucky nu som är en 6 årig krubb bitare som är osäker i sig själv. Så det ska bli kul att lära känna honom bättre nu. Men det sol händer är ju bara att mitt namn byter plats på en lapp och det betyder ju inte att jag inte bryr mig om min älskade Braveheart. Jag kommer fortfarande ta hand om honom också, men Lisa vill att jag ska fokusera på Lucky. Jag fick jätte mycket har bär jag la ut detta på min insta ska och jag förstår inte varför. Allt som händer är ju bara att mitt namn byter plats på ett papper. Min kärlek till hästen förändras ju inte. Aja det var typ allt jag ville säga. Han har även en annan skötare som typ är där varje dag så han blir ju inte övergiven plus att alla vill bli skötare på honom och jag förstår varför. Detta beslut togs igår och varför jag skriver detta idag var för att jag var för Depp igår för att kunna skriva detta! Ha en bra kväll! ~E

Bilden är på mig och Braveheart!

Presentation


Välkommen till våran blogg! Här kommer vi skriva om allt från vardag till hästar!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Vi älskar er!


Ovido - Quiz & Flashcards