travarna

Alla inlägg den 31 oktober 2015

Av Travarna - 31 oktober 2015 20:25

Idag så red jag First och det gick bra. Han dummade sig lite i galoppen då han bara vill springa. Så det vart fel galopp 3 gånger i vänster varv. Han vart gansk trött idag då jag lät honom galoppera ganska mycket för han vägrade göra allt annat. Men är hyfsat nöjd med honom.

Jag red även Tess idag. Jag red i paddocken. Skritten var bra men i traven surade hon ihop helt. Jag vet inte varför hon blev så sur men hon ville bara springa fortare och sen så galopperade hon och när hon inte fick galoppera för mig så vart hon jätte arg och sparkade bakut ich kastade sig åt sidan för hon ville bli av med mig. Jag satt kvar med det var nära att jag låg på backen. Sen så höll hon på så fast hon bara sparkade bakut. Jag tror det är för att hon har träningsvärk. Men är inte helt hundra. Hon kan även ha ont efter sadeln och i gaffelbenen efter sin gammla skada. Hon gick även över bommar ich över ett litet hinder på 20cm. Utom att hon var tjurig så är jag nöjd. Iallafall i början.

Imorgon ska jag rida ut och hoppas att hon är glad. Jag ska rida med Nellys mamma som ska rida First för första gången på riktigt. Hon har bara skrittat av honom en gång. Så nu är första gången på många år som hon rider ut. Hon red islandshäst förut så hon är ganska nervös. Men vi får se vad jag hittar på. Ska försöka filma när hon hoppar över ett dike då jag vill ha det på film för att skicka det till Nelly.

Ha en bra kväll! ~E

Presentation


Välkommen till våran blogg! Här kommer vi skriva om allt från vardag till hästar!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Vi älskar er!


Ovido - Quiz & Flashcards