travarna

Alla inlägg den 28 oktober 2015

Av Travarna - 28 oktober 2015 22:52

Idag så var hon helt underbar! Hon lyssnade bra på hjälperna. Jag red ut idag igen med Karin för att det är så mysigt att rida ut men inte själv. Hon vart bara rädd en gång för ett jakttorn. Hon fick lyfta väldigt mycket på benen då vi red j skogen. I våran skog så torkar typ aldrig marken så det var bra konditionsträning för henne. Hon hoppade även dike idag. På vägen hem så red vi på stubbåkern. Full galopp mot stallet. Hon tyckte det var jätte kul så vi galopperade 4 raksträckor. Fick även henne att galoppera i paddocken. Första gången hon galopperade där. Är så stolt över min fina tjej! Vi två för alltid! Det roligaste var att när vi mockade sa Karin: När du har gått ut skolan så får du Tess av mig eftersom att då har du tid med henne varje dag. Kan ni förstå lyckan?! Jag ska få Tess! Åå vad jag längtar bara 3,5 år kvar tills vi tillsammans flyttar till Uppsla för att plugga vidare! Saknar redan min lilla Tessi. Längtar tills på Lördag när jag äntligen får rida henne igen! Hon ska vila imorgon och på fredag då hon inte är van att gå såhär mycket då hon bara har gått 2 gånger i veckan tidigare. Vi ska förutsätta träna henne i en månad sen så ska hon kollad hos Veteinär då hon har gammla skador sen sin karriär som travare och om det inte är så illa så ska hon fortsattas tränas av mig till att bli en hopphäst. Men det får vi se då. Saknat lilla pluttan.

Jag red även First idag. Jag red ut med några andra i stallet. Vi red Afrikanroad som är en lång grusväg som sen leder till en äng och sen ett stort dike. Han skötte sig bra idag. För att komma in till ängen så måste man hoppa ett litet dike och det fick jätte bra. Men det stora diket är typ 1 meter brett och en meter djupt. Så jag hoppade med honom bredvid mig som en annan tjej också gjorde eftersom att han aldrig har hoppat ett sådant stort dike förut. Men det gick jätte bra och han var jätte duktig. Jag galopperade i paddocken. Han fick rätt galopp i båda varven vilket var jätte bra.

God natt! ~E

Presentation


Välkommen till våran blogg! Här kommer vi skriva om allt från vardag till hästar!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Vi älskar er!


Ovido - Quiz & Flashcards