travarna

Alla inlägg den 24 oktober 2015

Av Travarna - 24 oktober 2015 23:48

Nu tänkte jag ha min frågade stund!

Vilken är din favvo häst?
Gillar ganska många hästar.., men om jag får välja 3 så är det Tess, Lucky och Steffe

Hur högt har du hoppat?
Bra fråga! Det som är mätt så är det 90cm men skulle gissa på 1 meter.

Kan du samlad trav?
Ja! Men beror på vilken häst jag rider.

Vilken är din favorit färg?
Gillar många färger men säger lila.

Musblack eller fux?
Båda är jätte fina men är ganska beroende va gråa hästar, så säger musblack.

Hur länge har du ridit?
Jag har ridit i 9år


När började du med din Instagram sida?
Jag började med den för 31 vevor sen. Så jag började med den någon gång i Mars!

Är du morgon pigg eller morgon trött?
Beror på. Om det är en vanlig dag och man ska gå till skolan så nej men blir det efter ca 10 min. Men om man tex ska tävla så ja!

Vilken är din favorit ras?
Ja, det finns väldigt många fina hästraser men en dröm är att ha en friser hingst, så jag säger friser.

Vad gillar du mest med din häst?
Att dom alla är så snälla och vill inget elakt.

Vad är det bästa med att vara i stallet?
Att få vara med så fina djur som lyssnar på en när man pratar med dom och att man för stunden kan släppa allt och bara vara med hästarna utan att behöva tänka på allt annat.

Apelsin eller ananas?
Ananas även fast jag är allergisk mot det.

Vad är din häst favorit godis?
Tess äter bara morötter, Steffe äter allt.

Shetlandsponny eller Gotlandsruss?
Svår fråga. Men säger Shetlands ponny men gillar bäst den förbjudna rasen. Alltså blandning mellan shettis och russ.

Vilken färg passar din häst bäst i?
Tess passar bäst i rött och Steffe i Royal blå.

Hur många år är du?
Jag är 15.

Galopp eller trav?
Galopp, men beror på vilken häst.

Trav eller skritt?
Båda, men beror på vilken häst.

Hur kändes det när du hoppade med häst första gången?
Kommer inte riktigt ihåg men tror jag tyckte det var roligt men tyckte även det var läskigt. Var bara 8 då tror jag eller yngre.

Vad fick dig att gilla hästar så mycket?
Har alltid älskat djur, men ungen vet varför jag ville börja rida.

Vilken är din favorit färg på häst?
Typ alla, men älskar mörka hästar!

Benlindor eller benskydd?
Benlindor så längr det inte är hoppning.

Hoppning eller dressyr?
Eh.., älskar båda men får inte svika hoppryttaren inom mig så hoppning.

Hoppsadel eller dressyrsadel?
När jag rider dressyr så dressyr sadel. När jag hoppar hoppsadel.

Vad hete den första hästen du galopperade på?
Så länge sen men tror det var Rizzla.

Cykel eller gå?
Cykla tror jag, vet inte riktig.

Har du hoppat dike någon gång?
Nej, tror inte det. Eller typ.

Hemma eller stallet?
Stallet ofc!

God natt! ~E




Presentation


Välkommen till våran blogg! Här kommer vi skriva om allt från vardag till hästar!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Vi älskar er!


Ovido - Quiz & Flashcards