travarna

Alla inlägg under augusti 2015

Av Travarna - 26 augusti 2015 16:29

Vi har fått förfrågan om att känna pengar på våran blogg. Vi vet inte riktigt än om vi ska göra det eller inte. Men om det kommer några kanske lite udda inlägg ibland så kommer det vara för att vi gör inlägg för att känna lite pengar som ska gå till våra hästar. Ni får gärna kommentera vad ni tycker. Vi hoppas att ni inte kommer sluta följa våran blogg om vi börjar lägga ut sådana inlägg ibland, vi kommer bara gör det för att tjäna lite pengar. Vi kommer såklart fortsätta göra inlägg som vanligt. Ha en bra eftermiddag! ~E

Av Travarna - 25 augusti 2015 19:44

I stallet där jag står så finns det personer som inte pockar undan efter sig när dem har använt hinder, bommar mm. Enligt mig så är set självklart att man ska pocks upp skiten efter sig i paddocken och i stallgången så soppar dem inte efter sig.
Fick höra i dag av en i stallet att hon hade hört att en av dem personerna som inte pockar undan efter sig mm. Att hen ville att man ska plocks undan efter sig när man har varit i paddocken men hen gör inte det själv.
Jag tycker att det är en själv klarhet att man pockar undan och soppar efter sig.

~N

Av Travarna - 25 augusti 2015 19:22

Asså han var så fräsch och fin i dag han var pigg, pälsen var jätte fin, han lekte med maten som vanligt, han haltade nästan ingenting och det bästa är att jag har fått tag på hovslagare så kommer förhoppningsvis på fredag.


~N

Av Travarna - 25 augusti 2015 08:37

tänkte skrivs lite om skadan men orkar inte så nu kommer lite bilder som visar hur det har gått

Såret var ca 4 cm djupt.

Ganska svullen

Efter att veterinären hade varit ute och kollat så blev hela benen lindat, boxvila i 5 dagar och antibiotika morgon och kväll i 5 dagar.

Efter ca 2 dagars Boxvila så var han redan piggare

Första gången ute efter 5 dagar inne

Efter ca 5 dagar boxvila och 3 dagar ute i sjukhagen så såg benet väldig bra ut

Och nu står har i en stor klöver hage och njuter. ~N

Av Travarna - 24 augusti 2015 22:43

Nu är vi inne på den 4 veckan och han är fortfarande inte helt 100 ännu. Kan ni förstå känslan att inte fått rida hästen som betyder mest för än, på flera veckor. Att bara tänka på det gör mig tårögt. Jag saknar så enorm att få sitta på hans rygg och saken gör det inte bättre av att jag bara får träffa honom 1 gång i veckan! Tänk att bara ha hästen 1 gång i veckan och då kan man inte änns rida. Det kanske låter lite eroniskt att säga så, men jag tror att ni förstår. Jag saknar att sitta på min tjockis som gör sitt bästa även fast han inte orkar. Men tanken på att han är 19år och har varit halt i 4 veckor gör mih bara ännu mer ledsen. Det känns som om hoppet om att han ska bli frisk är så långt borta. Jag kan faktiskt säga att jag sitter här och gråter när jag skriver detta inlägg. Jag ska ju inte sluta hoppas men allt känns så långt bort! Jag vet att jag kan stå ich borsta honom i flera timmar, men det är inte som att sitta på hans rygg och bara njuta av stunden! Det känns hemskt att bara stå där och inte kunna göra något åt saken. Det skulle vara sjukt snällt om jag kunde få allt stöd jag kan få av er! Detta är min första riktiga kärlek till en häst. Jag har en riktig hatkärlek till honom som man ska ha till någon man älskar över allt annat! Fy vad jag älskar honom! Ingen kan förstå hur mycket jag älskar en häst som inte änns är min! Nu orkar jag inte skriva mer. Blir bara ledsnare och ledsnare på tanken att han är halt och aldrig blir bra! Fy! Ni förstår inte!

Av Travarna - 24 augusti 2015 20:32

Han var ganska så small, omusklad och inte så fin långhårig, o borstad dåliga hovar som luktade väre än ruttna ägg, han har tydligen vari arg, farlig, barn fick inte gå in i hagen för risken att bli sparkad var stor, han var också tydligen foder ilsk, Han har fått gått själv i hagen pågrund utav det. Jag har aldrig set något ont i First över huvud taget. Han är så dum snäll häst det går nog inte att hitta en snällare häst

När han kom hem

Efter 3 månaders träning, mat och kärlek. Han är en helt annan häst på bara 3 mån.

En till bild

Av Travarna - 24 augusti 2015 18:45

Nu tänkte jag lägga upp några fail bilder från den dagen då vi fotograferd.


Hästen går iväg....


 Man ska ju alltid vara lika fina på bilden

 


Arg häst glad tjej

 


Men det kliar ju!!

 


Bara för att bilden var fin så skulle Firsten också vara med i bild...

 


Och till sist så bjuder vi på denna fina bilden!


Hoppas ni tyckte om våra fina bilder! Vi kommer troligtvis göra om denna dagen nästa sommar och i vinter, så ni får stanna på bloggen om ni vill se mer bilder. Gilla om ni vill att jag ska lägga ut dom fina bilderna!

~E 


Av Travarna - 24 augusti 2015 14:02

såret såg jätte fint ut och upptäckte att han måste skos lite akut eftersom att nu är skorna riktigt slitna men Hovslagaren vägrar att svara.
Så här tänker om han blir skodd och blir kortare i fötterna så kommer han nog sluta halta fortare

På väg ut till hagen

Muppen i hagen. Han går på en klöver äng för att bli tjockare eftersom att han har väldigt svårt att gå upp i vikt

Presentation


Välkommen till våran blogg! Här kommer vi skriva om allt från vardag till hästar!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
Augusti 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Vi älskar er!


Ovido - Quiz & Flashcards