travarna

Alla inlägg den 23 augusti 2015

Av Travarna - 23 augusti 2015 23:37

Nu tänkte jag berätta om vad som hände här om dagen. Jag var ute och gick med Steffe eftersom att han är halt. Vi måste gå på en trafikerad väg för att det inte finns så många gå vänliga vägar i skogen. Så jag går mot Tjusebotorp ( det andra stallet där First står ) när jag kommer dit så har dom hagar längst vägen. Då vill Steffe självklart stanna och kolla på hästarna. Han står lite på vägkanten men man kan passera väldigt bra med bil med 1 meters mellanrum. Så vi står där och då kommer det en bil som såklart ska stanna bredvid oss och han bara säger: Du förstår väll att du inte kan stå mitt på vägen i en kurva! Det kan hända olyckor.
Tror ni inta att jag blir arg då? Eh., jo för det första så står jag på kanten nästan på gräset. För det andra står jag på en raksträcka för det tredje är det uppsats skyltar där de varna för hästar! Jag blev så jävla arg på honom men såklart vågar jag inte säga något. Så jag får stå där och bara ta imot allt han säger. Usch! Jag hatar människor som inte kan respektera andra djur! Själv så sitter han med en hund i sätet bredvid säg som inte sitter fast. Jo men precis han kan ju tänka på vad han säger. Aja nu orkar jag inte mer. Nästa gång så ska han inte säga åt mig vad jag får och inte får göra!
God natt alla! ~E

Av Travarna - 23 augusti 2015 20:18

Hade ca 2 dagar på mig att bestäma mig om jag ville ha honom för anars skulle han gå på slakt och vi bästemde oss för att köpa honom eller jag fick honom gratis.
Som travhäst har han både gåt som monte häst och körhäst och sprang i ca 210 000 kr så han var inte så dålig som travhäst.
8/1-15 så började en ny resa i hans från travhäst till ridhäst, vägen dit har varit jobbig men de har vari värt besväret. Efter snart 3 månaders aktiv utbildning så har han börjat att galopperat och vi har tillsammans hoppa ca 80 cm.
Efter solsken så kommer regn och nu är han halt och har haft ett sår som var ca 4 cm i överarmen och har nu ståt i 3 veckor. I början kunde han knappt gå men idag så haltade han nästan ingenting så om någon vecka kommer han få börja trava.
~N

Av Travarna - 23 augusti 2015 17:03

Jag tänkte ha en frågestund! Ställ frågor i kommentaren så svara jag på dom! ~E

Av Travarna - 23 augusti 2015 15:37

Hej! Jag heter Emelie och är 15år. Jag har ridit i 9år och älskar djur! Jag har en medryttar häst som heter Setffe Bolan (kallas för Steffe)  och en sköthäst som heter Braveheart. Jag har en katt som heter Maja. Det finns inte så mycket mer att säga om mig. Jag är i alla fall en av bloggarna här. Jag kommer underteckna mina blogginlägg med ~E eller något liknande. Här är en bild på mig och steffe.

 


Hej! Jag heter Nelly och är 15år! Jag har ridit i 11år. Jag har en egen häst som heter First W.I.C (han kallas för First eller Firsten) och en sköthäst som heter Bianca. Jag har även katter och 1 hund. Jag är en av oss som kommer uppdatera på bloggen. Jag kommer underteckna mina blogginlägg med ~N eller något liknande. Finns inte så mycket mer att säga, men här är en bild på mig och First!

 


Det är i alla fall vi som har denna blogg tillsammans! Följ oss gärna på instagram: Steffe.Bolan och First_W.I.C 

Det var allt för oss! ~<3

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkommen till våran blogg! Här kommer vi skriva om allt från vardag till hästar!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
Augusti 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Vi älskar er!


Ovido - Quiz & Flashcards