travarna

Alla inlägg under september 2015

Av Travarna - 22 september 2015 14:59

På våran skolan som vi går i så har vi en dag där vi har friidrott en hel dag. Vi tävlar mot A-längan och vi går i B-Längan, vi har vunnit de senaste 20 åren. Vi van med 5 poäng. Varför ska man bryta en bra tradition.
Ska till hästen senare i dag då ska försöka fota lite.
Har hur mycket plugg i skola våra lärare har lagt in typ 5 prov nu i slutet av veckan och sedan vecka 40-41 så har vi Prao. Då blir det lugnt i några veckor.

Av Travarna - 19 september 2015 14:35

Ja som rubriken säger så satte jag igång honom i Onsdag och det går bra, förhoppningsvis så ska jag och Emelie ut på tur nästa helg.

Av Travarna - 18 september 2015 23:55

Idag fick jag äntligen sitta bakom dom där bruna öronen. Eftersom att han har varit halt så tog vi det lite lungt idag. Vi skrittade mest hela tiden men arbetade honom. Lite trav blev det också. Paddocken var nerdränkt så ville inte köra för hårt, eftersom att han då riskerar att bli halt igen. Han var väldigt fin idag men väldigt okoncentrerad för att det var typ storm. Red även igenom en vattenpöl som han inte ville gå igenom först eftersom att han inte vill blöta mer tassarna. Jag är helt klart nöjd med Ridpasset. Glömde säga att jag red med sporrar idag som hade en stor efekt på honom då han arbetade mer.

Duktiga killen går igenom vattnet på andra försöket.

Han arbetade på bra men hade velat ha mer bakben. (Vet att han går överlod på denna bild) Ska försöka att bygga upp hans nacke igen då han har fått hals istället. ~E

Av Travarna - 17 september 2015 22:13

Idag på profilen så red vi ut en sväng i skogen. Jag fick min underbara häst Tammie, hon var dock väldigt pigg idag. Vilket resulterade till att det både blev trav och galopp när vi skulle skritta och trava. Vi klättrade lite uppför gick bra första gången, sen så var det ett stup rakt ner, då kom vi en vitt bort från dom andra hästarna så hon ville galoppera nerför, vilket hon inte fick. Sen så skulle vi uppför och då satte hon av i galopp eftersom att hon inte säg dom andra hästarna, men det gick bra för att jag fick ner henne till skritt igen. När vi skulle galoppera på en raksträcka så blev några hästar och min häst jätte pigg och då flög en av. Så ni blir det tårta! Nej, men allt gick bra med henne!

Imorgon bär det av till Steffe! Ska äntligen få rida honom igen! ~E

Av Travarna - 14 september 2015 09:26

Tänke bara säga hej! Jag har det bra på Mallis. Saknar bara mina djur och vänner annars så skulle jag kunna bo här! Jag hoppas att ni har det bra. Kan inte skriva mer ni för att vi ska gå till stranden. Ha det bra! ~E

Av Travarna - 13 september 2015 19:20

Vet inte riktigt vad jag ska skriva men han fick iallafall komma ut till kompisarna i dag. Han är inte halt alls och ska få börja skrita på onsdag.

Han vet att han är snygg

Av Travarna - 11 september 2015 07:03

ja nu på morgonen så orkade inte min kropp längre. Har länge haft ett krig i mitt huvud och kroppen. Som jag har haft under ganska bra kontroll men nu så orkade jag inte längre. Men allt som har hänt och mycket i skolan. Är ganska orolig för Firsten å det gör inte saken bättre.
Ska åka till honom kl 10 i dag och bara gosa, bara vara.

Av Travarna - 9 september 2015 16:24

under flera års tid så har mitt liv varit ganska komplicerat och jobbigt. Tänkte fatta mig kort.
Ja det började med att mina föräldrar skulle skiljas och efter det så träffade min pappa en ny, asså hon var inte den snällaste människan. Hon gick så långt att jag och min lillebror inte ville vara hos våran pappa. Men det löste sig efter 2 år så fanns hon inte i våra liv längre.
Nu kommer allt det jobbiga.
Min mamma hade också träffat en ny och han mådde inte så bra i själen, han hade typ röster i huvudet som sa vad han skulle göra. Om jag minns rätt så var det första veckan i maj, så fick jag ett samtal av min mamma och hon säger att har har tagit livet av sig. Då rasade hela min värd i hopp för att han hade varit en del av mitt liv i 5 år.
Några dagar innan jul samma år så ringer min pappa och säger att min faster har dött, hon hade också tagit livet av sig. Så har inte gillat att firat jul på flera år.
Men livet har många överraskningar kvar att ge mig, hoppas bara att det kommer ta ett tag tills den kommer.

När allt var som värst så kom min prins in i mitt liv och sedan har det bara blivit bättre

Första gången jag mötte honom

Första turen hemma

Så här brukar det se ut när vi rider. OBS!! Skulle precis ge honom en sidoförande skenkeln så det är därför min fot är så högt upp.

Presentation


Välkommen till våran blogg! Här kommer vi skriva om allt från vardag till hästar!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Vi älskar er!


Ovido - Quiz & Flashcards