travarna

Direktlänk till inlägg 4 december 2015

Svåra beslut..

Av Travarna - 4 december 2015 18:24

Idag har det varit storm här hemma så 3 fönster på skolan har blåst in så vi saknar några.


Vi red inte idag då det är storm ute, det blåser 24s/m vilket är väldigt mycket. Men jag fixade hos Steffe och tog in han. Jag skulle h tagit in alla hästarna men sen kom en annan och hon sa att hon kunde göra det så jag åkte till Tess och där så borstade vi på våra hästar och satt lite på dom. Hanna var även med idag vilket var jätte roligt. Jag slängde upp henne på Tess en gång och det gick jätte bra men hon sa världens roligaste sak när hon satt där och Tess flyttade lite på sig "Den rör på sig!", vi höll på att dö av skratt. Hon lät precis som Jonte. Hon är hästvan och har ridit i många år så vi tyckde det lät lite roligt. 


En rolig sak är att hon vill bli skötare till Ester! Vilket är jätte bra då hon behöver få lite mer kärlek och bli ompysslad. Så det skulle vara kul om hon blev det då hon har jätte bra hand om Ester. Hon har bara varit med två gånger men ändå så älskar hon hästen, första gången red hon och idag blev det bara mys i stallet då hon är väldigt halt igen och för att det var storm ute.


Sen så ska jag fatta ett väldigt svårt beslut om min lilla tjockis, jag vet inte om jag ska ha kvar honom då jag själv känner att jag inte har så mycket tid till honom och behöver lägga ner mer tid på Tess då jag håller på att rida in henne till ridhäst. Men jag vet inte, jag har skrivit till hans ägare och väntar på svar. Men kommer självklart ha kvar honom tills hon hittar någon ny och kommer säker och hälsar på honom och det kanske blir en o annan ridtur på honom, så vi får se hur det blir med den saken. Men jag kommer sakna honom jätte mycket! Har en såndär hatkärlek till honom. Min lilla tjockis! 


Nu måste jag gå och duscha! Imorgon blir det att handla julklappar och på söndag en ridtur och så ska vi göra knäcke bröd till poppisaran någon dag i helgen! ~E

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Travarna - 12 april 2016 16:53


Som vanligt så har jag fåt en förkylning och det är ganska vanligt, blir sjuk minst en gång i månaden å då blir jag riktigt sjuk. Men tog en alvedon och satte mig på min moppe och åkte till stallet. Vet att det inte är det smartaste att åka till st...

Av Travarna - 6 april 2016 19:04

Blev ingen uppdatering igår för att jag satt och pluggade hela kvällen, men till ämnet. Som ni redan har läst i rubriken så kommer dagens inlägg handla om löshoppningen i söndags. First blev löshoppad för första gången, han var lite velig första gå...

Av Travarna - 1 april 2016 18:27


Ja, har inte så mycket att skriva om och vet inte riktigt vad. Men red ett kortare pass i paddocken och efter passet så skrittade jag ut en kortare runda. Just nu så händer det inte så mycket, ärligt talat så är mitt liv ganska tråkigt just nu. Alla ...

Av Travarna - 30 mars 2016 21:58

Som ni märker är jag väldigt dålig på att uppdatera och det beror på många olika saker och två av dom är att vi har glömt bort lössenordet hit så kan bara skriva från den här datorn och det hinner jag knappt då jag är i stallet typ hela tiden och den...

Av Travarna - 29 mars 2016 19:20


Våran buss till GHS gick från våra ridklubb 05.40 och det tar ca 3 h 30 minuter att åka dit. Vet inte riktigt vad vi fick för buss men jag är 172 cm lång och jag fick inte plast det var som dom om den var gjord för pygméer eller något liknade. Iallaf...

Presentation


Välkommen till våran blogg! Här kommer vi skriva om allt från vardag till hästar!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Vi älskar er!


Ovido - Quiz & Flashcards