travarna

Direktlänk till inlägg 11 november 2015

Lerigt värre

Av Travarna - 11 november 2015 18:45

Idag var jag på Rubeck. Det var roligt att vara där och se hur det är att gå i 1:an. Alla var jätte trevlig och jag kände igen några av dom. Jag var med på svenskan, kemi, biologi för det var de lektionerna de hade idag + matte men det hade de efter att vi hade slutat så vi ville inte stanna kvar. Jag ska till Karro nästa fredag.


Jag skulle rida Tess idag efter att jag hade varit där. Men gissa vad hon hade gjort. Jo hon hade tagit av sig täcket så hela hon var full i lera. Spännena i bogen var trasiga så hon har säker fastat i något. Såklart så låg täcket i en vattenpöl så det är väldigt blött nu och såklart så glömmer jag att hänga upp täcket. Men hon var så lerig så jag inte kunde rida henne för att jag fick inte bort all lera så jag longerade henne lite men hon fattade inte grejen med att bli longerad så hon fick bara skritta. Sen så gick jag med Ester och borstade av henne. 


Fick ett väldigt fint sms av Karin idag eller inte. Hon skrev: " Jag har mockat alla boxar med inte Tess, det lämnar jag med varm hand över till dig". Så jag fick fixa det också. Jag har inget emot det utan jag tycker bara det är roligt att mocka åt henne. 


Jag som var så sugen på att rida idag. Aja vad ska man göra. Jag vill ju inte att hon ska få skav av sadeln. Men imorgon så ska vi hoppa i profil gruppen och rida bommar i vanliga, så får se hur det går..


Nu ska jag göra lite läxor och bara kolla på tv. ~E

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Travarna - 12 april 2016 16:53


Som vanligt så har jag fåt en förkylning och det är ganska vanligt, blir sjuk minst en gång i månaden å då blir jag riktigt sjuk. Men tog en alvedon och satte mig på min moppe och åkte till stallet. Vet att det inte är det smartaste att åka till st...

Av Travarna - 6 april 2016 19:04

Blev ingen uppdatering igår för att jag satt och pluggade hela kvällen, men till ämnet. Som ni redan har läst i rubriken så kommer dagens inlägg handla om löshoppningen i söndags. First blev löshoppad för första gången, han var lite velig första gå...

Av Travarna - 1 april 2016 18:27


Ja, har inte så mycket att skriva om och vet inte riktigt vad. Men red ett kortare pass i paddocken och efter passet så skrittade jag ut en kortare runda. Just nu så händer det inte så mycket, ärligt talat så är mitt liv ganska tråkigt just nu. Alla ...

Av Travarna - 30 mars 2016 21:58

Som ni märker är jag väldigt dålig på att uppdatera och det beror på många olika saker och två av dom är att vi har glömt bort lössenordet hit så kan bara skriva från den här datorn och det hinner jag knappt då jag är i stallet typ hela tiden och den...

Av Travarna - 29 mars 2016 19:20


Våran buss till GHS gick från våra ridklubb 05.40 och det tar ca 3 h 30 minuter att åka dit. Vet inte riktigt vad vi fick för buss men jag är 172 cm lång och jag fick inte plast det var som dom om den var gjord för pygméer eller något liknade. Iallaf...

Presentation


Välkommen till våran blogg! Här kommer vi skriva om allt från vardag till hästar!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12
13
14 15
16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Vi älskar er!


Ovido - Quiz & Flashcards