travarna

Direktlänk till inlägg 10 november 2015

Gårdagen

Av Travarna - 10 november 2015 07:02

Igår så hade vi öppethus. Allt gick väll bra. Men vi kom inte hem förens 20.50 vilket var väldigt dåligt då man inte han göra något. Det är därför jag inte bloggade igår tyvärr. Men jag försöker att uppdatera varje dag. Vi fick iallafall in lite pengar till klass kassan. Men eftersom att vi skulle komma senare eftersom att vi hade hästarna så gjorde vi det roligaste. Vi fick stå vid fikat så vi behövde typ inte göra något. Vilket var väldigt skönt. 


I söndags kväll kl 23.00 så fick jag veta att jag skulle rida ut med Karin. Det var ju tänkt att jag skulle longera Tess men nu blev det inte så. Och så snäll som Karin är så hämntar hon oss efter skolan och skjutsar oss till stallet. Så vi mockar och fixar i stallet. Sen så tar vi en kortare sväng i skogen. Tess skötte sig väldigt bra! Hon fjantade sig bara på ett ställe och drog lite i tyglarna. Men hon travade lungt och tvekade inte när vi skulle hoppa över diket även fast det nästan var beksvart ute. Hon tog även stöd på bettet som inte händer så ofta! Så är helt klart nöjd med henne! Vi fick även skjuts tillbaka till skolan. 


På fredag så ska Karin följa med ut på en tur. Jag har ju Seffe då så vi får se vad vi gör. Allt avgörs på hur blött det är och hur länge Karin kan rida. Jag ska även rida ut med Karin på söndag. Gissar då på att hon vill rida ut sjäv med mig men vi får se.


Efter skolan så ska jag till Lucky och jobba i stallet. Jag har typ ont i hela kroppen från igår. Vi hade gymnastik på idrotten vilket är det roligaste. Så vi hoppade trampet och gjorde volter och även så spelade vi Tennis. Så har typ ont överallt. Jag blev väldigt förvånad när läraren frågade om vi gick på Tennis. Men det är ju inte precis svårt att spela Tennis. Å svaret är nej jag går inte eller har aldrig gått på Tennis. ~E

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Travarna - 12 april 2016 16:53


Som vanligt så har jag fåt en förkylning och det är ganska vanligt, blir sjuk minst en gång i månaden å då blir jag riktigt sjuk. Men tog en alvedon och satte mig på min moppe och åkte till stallet. Vet att det inte är det smartaste att åka till st...

Av Travarna - 6 april 2016 19:04

Blev ingen uppdatering igår för att jag satt och pluggade hela kvällen, men till ämnet. Som ni redan har läst i rubriken så kommer dagens inlägg handla om löshoppningen i söndags. First blev löshoppad för första gången, han var lite velig första gå...

Av Travarna - 1 april 2016 18:27


Ja, har inte så mycket att skriva om och vet inte riktigt vad. Men red ett kortare pass i paddocken och efter passet så skrittade jag ut en kortare runda. Just nu så händer det inte så mycket, ärligt talat så är mitt liv ganska tråkigt just nu. Alla ...

Av Travarna - 30 mars 2016 21:58

Som ni märker är jag väldigt dålig på att uppdatera och det beror på många olika saker och två av dom är att vi har glömt bort lössenordet hit så kan bara skriva från den här datorn och det hinner jag knappt då jag är i stallet typ hela tiden och den...

Av Travarna - 29 mars 2016 19:20


Våran buss till GHS gick från våra ridklubb 05.40 och det tar ca 3 h 30 minuter att åka dit. Vet inte riktigt vad vi fick för buss men jag är 172 cm lång och jag fick inte plast det var som dom om den var gjord för pygméer eller något liknade. Iallaf...

Presentation


Välkommen till våran blogg! Här kommer vi skriva om allt från vardag till hästar!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12
13
14 15
16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Vi älskar er!


Ovido - Quiz & Flashcards