travarna

Direktlänk till inlägg 6 november 2015

Hemsk ridtur..

Av Travarna - 6 november 2015 19:16

Jag hade ju Steffe idag och då skulle jag och Nelly rida ut en sväng efter skolan. Men det var 3 andra som följde med också så det var jätte roligt. Jag vet inte om jag får nämna deras namn så gör inte det. Men vi red en svängsom jag aldrig ridit förut men det var väldgt roligt. Vi hoppade lite diken som knappt var diken. Men helt plötsligt får han ett fnatt och bara galopperar. Jag får stop på honom men han var ju allmänt knäpp. Sen red vi över en äng och då snubblar han typ 5 gånger. Det började bli mörkt då och när vi rider in i skogen igen så har det nästan blivit helt mörkt så man såg typ inget, det var jätte höga rötter där inne så han fick lyfta ganska så mycket på benen men snubblar över typ varje. Jag tror verkligen han inte har något mörker seende plus att han är mörk rädd så det var ju jätte bra. Men allt går bra. Sen rider vi ut på en väg och sen kommer vi till en grusväg och då galopperar en i förväg för att hennes häst typ är knäpp. Sen så galopperar vi också där och Tic Tac och Kalle galopperade först och sen jag och Nelly efter bara för att min häst inte skulle dra iväg för att han typ sken galopperar. Allt går bra och jag får ner honom till skritt sen. Vi red över en trä bro och den var jätte läskig men det gick bra. Sen så rider vi på grusvägen efter och kommer då fram till hon som red först. Hon fick nästan inte stop på Sessan och vill inte rida henne mer så hon byter med hon som rider Kalle. Det går jätte bra och vi rider ut på en äng som vi skrittar över. Eftersom att det då nästan är bek svart. Tic Tac, First och Kalle hoppar över diket. Jag hoppar av Steffe för att hoppa med honom bredvid mig då jag knappt själv ser diket. Hon på Sessan hoppar också av. Hon hoppar över med Sessan först och hästen tar ett jätte stort språng så hon som hoppade med hästen nästan trillade för att hon inte var bered på att Sessan skulle hoppa så stort så hon får nästan hästen på sig och blir nästan sparkad av hästen så hon blir tvungen att släpp om hon inte ville ha hästen över sig. Då drar Sessan iväg i världens galopp och bara drar. Ägaren som då rider Kalle sätter självklart av i galopp efter men det är ju ingen idé då hon aldrig kommer få tag på henne. Jag står kvar på andra sidan diket för att jag kommer inte över med honom då han är så stressad för han inte ser de andra hästarna för att de försöker få stop på hon som rider Kalle. Så där står jag med världens stressade häst. Jag ropar på att någon ska komma tillbaka men ingen gör det. Sen efter ett tag så kommer Nelly och då kan jag hoppa över med Steffe. Jag kunde inte hoppa över om ingen var där för då skulle jag nog tappa honom och han skulle också dra iväg. Han var så stressad så han ville kanppt stå stilla. Dom andra hade ridit iväg och vi viste inte vart vi skulle men vi red till vägen och där står dom. Sessan är borta och ägaren är jätte ledsen! Nelly ringer sin pappa så att han kan fånga Sessan om hon kommer till stallet. Vi rider tillbaka till stallet och som tur är så har en fångat Sessan så hon står i stallet när vi kommer. Så hon på Tic Tac rider till Sessans ägare och säger att hon är i stallet. Sen kommer alla tillbaka och såklart är hon jätte ledsen för allt kunde ha slutat jätte illa då hästen kunde blivit på körd eftersom att hon sprang på bilvägen och det var beksvart. Men det var tur att hon hade reflexer på sig. Alla mår bra nu och ingen är skaddad som tur är! Ush.. det här var så hemnskt och läskigt! Jag hoppas ägaren mår bra nu! Och hoppas att hon som hoppad med hästen inte har skuldkänslor. Men hon skulle ringa till ägarens sysster och berätta vad som har hänt och att det inte var ägarens fel. (Den som jag kallar ägaren är syster till ägaren). Jag hoppas allt ordnar sig. ~E

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Travarna - 12 april 2016 16:53


Som vanligt så har jag fåt en förkylning och det är ganska vanligt, blir sjuk minst en gång i månaden å då blir jag riktigt sjuk. Men tog en alvedon och satte mig på min moppe och åkte till stallet. Vet att det inte är det smartaste att åka till st...

Av Travarna - 6 april 2016 19:04

Blev ingen uppdatering igår för att jag satt och pluggade hela kvällen, men till ämnet. Som ni redan har läst i rubriken så kommer dagens inlägg handla om löshoppningen i söndags. First blev löshoppad för första gången, han var lite velig första gå...

Av Travarna - 1 april 2016 18:27


Ja, har inte så mycket att skriva om och vet inte riktigt vad. Men red ett kortare pass i paddocken och efter passet så skrittade jag ut en kortare runda. Just nu så händer det inte så mycket, ärligt talat så är mitt liv ganska tråkigt just nu. Alla ...

Av Travarna - 30 mars 2016 21:58

Som ni märker är jag väldigt dålig på att uppdatera och det beror på många olika saker och två av dom är att vi har glömt bort lössenordet hit så kan bara skriva från den här datorn och det hinner jag knappt då jag är i stallet typ hela tiden och den...

Av Travarna - 29 mars 2016 19:20


Våran buss till GHS gick från våra ridklubb 05.40 och det tar ca 3 h 30 minuter att åka dit. Vet inte riktigt vad vi fick för buss men jag är 172 cm lång och jag fick inte plast det var som dom om den var gjord för pygméer eller något liknade. Iallaf...

Presentation


Välkommen till våran blogg! Här kommer vi skriva om allt från vardag till hästar!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12
13
14 15
16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Vi älskar er!


Ovido - Quiz & Flashcards